A Garantiqa Hitelgarancia Zrt. üzletszabályzataiban foglaltaknak megfelelően a pénzügyi intézmény a készfizető kezességvállalási szerződés alapján köteles értesíteni a Garantiqát a kezességvállalási szerződésekben foglalt kötelezettségeket érintő minden lényeges körülményről.

A Partnereink a tájékoztatási kötelezettségeiknek elsődlegesen a GHG Ügyfélkapu szolgáltatáson elérhető „eseti monitoring” alkalmazás révén tehetnek eleget. Amennyiben technikai okok miatt erre nincs lehetőség, a GHG a továbbiakban is lehetőséget biztosít a papír alapú tájékoztatás befogadására a mellékelt formanyomtatvány használatával.

A tájékoztatások egységes és gyors feldolgozása érdekében kialakított “tájékoztatási adatlap” révén a partnerintézmények az ügylet(ek)et, illetve az ügyfele(ke)t érintő minden lényeges, releváns információkról, mint például:

  1. Szerződés és Dokumentumkezelés jellegű információ:
    • ügylet megszűnt, hitelt ügyfél visszafizette;
    • ügyfél adataiban bekövetkezett változás;
  2. Monitoring jellegű információ:
    • cégesemények;
    • hitel felmondás;
    • késedelem;
    • átstrukturálás, kényszerű átstrukturálás;
    • bírósági végrehajtás;
    • speciális ügyfélkezelés; stb.

tájékoztatni tudják Társaságunkat.

A tájékoztató adatlapokat

  • a szerződés és dokumentumkezelés típusú tájékoztatás esetén a Szerződés- és Dokumentumkezelő Igazgatóság részére e-mailben (szkennelve) az  címre,
  • a monitoring típusú tájékoztatás esetén a Monitoring és Kockázati Kontroll  Igazgatóság részére e-mailben (szkennelve) a  címre küldjék meg.

Azon pénzügyi intézmények esetében, melyek a 30 napon túli hátralékba került ügyletekről nem egyedileg, hanem listán, illetve elektronikusan küldtek tájékoztatást, alkalmazott adatszolgáltatási módszerüket a jövőben sem kérjük megváltoztatni. Kapcsolódó Üzletszabályzatok: